20. 10. 2016
| Maple T. A. je výukový nástroj, který pro osvojování a trénování matematických znalostí a dovedností používá jádro kanadského algebraického výpočetního systému Maple a webové rozhraní. V roce 2014 jsem úspěšně obhájil a realizoval projekt „Rozšíření výuky o interaktivní e-learningový nástroj pro matematické modelování“, na Maple T. A,. postavený, proto jsem, když mně byla nabídnuta příležitost zúčastnit se uživatelského summitu maple T.A. a jeho pokročilé varianty Möbius ve Vídni, nemohl odmítnout. |
 | Pozvánka nelhala, výhled z 11. patra Chemie Hochhaus byl fenomenální. |
Z Brna jsem do Vídně cestoval s malým přestupem v Břeclavi, protože můj vlak EC273 Csárdás měl půlhodinové zpoždění a návazný vlak mně ujel. V dešti jsem strávil půlhodinku pročítáním denních zpráv v cukrárně před nádražím, abycho konečně v 10 hodin nasedl do RJ71 Gustav Mahler. Také ten měl ale zpoždění a přes hranice se plazil kvůli opravám rakouské části trati s mnoha prodlevami.
Do Vídně jsem proto dojel se zpožděním, které mě připravilo o první polovinu čtvrtečního programu. Po střídmém obědě však již nsáledovaly plnohodnotné přednášky uživatelů o jejich úspěších a problémech při zařazováíní Maple T.A. do výuky. Velice inspirativní byla ukázka dánských pedagogů, kteří prosadili Maple T.A. jako celostátní nástroj pro výuku matematiky na středních školách a poměrně věrohodně dokládali, že úroveň znalostí se u uchazečů o vysokoškolské studium výrazně zlepšila (po předcházejícím zhoršení z dřívějška).
Večeře v sále hotelu Sacher za vídeňksou operou patřila k pozoruhodným zážitkům pozoruhodného města, stejně jako výhled, který se nám naskýtal celý čtvrtek i pátek z 11. patra výškové budovy Technische Universität Wien (tzv. Chemie Hochhaus).
Páteční program spočíval v pokračování přednášek a mj. také ve tvorbě jakýchsi wishlistů pro tvůrce programu, které měly umožnit jeho přiblížení uživatelům, jak jen to bude možné. Takovou snahu je nutné ocenit, sluší se ovbšem také poznamenat, že wishlisty nebyly úplně krátké a Maple T.A. má před sebou ještě dlouhou cestu, než dosáhne cíle - stát se ideálním nástrojem pro výuku matematiky na středních a vysokých školách.
Zpáteční cestu jsem absolvoval s kolegy autem a po příjezdu do brna jsem vyrazil s Drobkem, Tomášem, Vojtou, ¥, Sovou a vypůjčenou míchačkou na Munu - to je ale už úplně jiný příběh.
 | Přestávka a diskuze před workshopem a tvorbou wishlistů. |
|  | Pohled na Stephansdom, jehož střechu pokrývají tašky z Břeclavi. |
|
 | Pohled na známé kupole kunsthistorického a přírodohistorického muzea na náměstí Marie Terezie. |
|  | Dunajský kanál, kousek nad soutokem s řekou Wien. |
|
|